Õlivahetus

Sellest hetkest peale, kui teie auto sõitis oma esimesed kilomeetrid, hakkasid tema tehnilised osad kuluma. Selleks, et auto tööiga oleks pikem, kasutatakse erinevaid määrdeid ning õlisid ja filtreid.

Erilist tähelepanu tuleks pööratagi just mootori õlile ja filtrile, mida peaks soovituslikult vahetama keskmiselt 6000-30 000 km läbimise järel, sõltuvalt sõiduki kasutustingimustest ja tehnilistest omadustest.

Kasutame kvaliteetseid täis- või poolsünteetilisi õlisid ja kvaliteetseid õlifiltreid. See tagab pikema ja töökindlama mootoritöö aastateks.

oil, engine, changing the oil-3964367.jpg

Miks ja millal õli vahetada?

Mootoriõli põhiülesanneteks on määrida liikuvaid osi, puhastada mootorit ja pärssida korrosiooni ning jahutada mootorit viies soojus eemale liikuvatest osadest.

Küllaltki levinud õlivahetusvälp, mida autotootjad soovitavad on olenevalt auto töötingimustest 15 000 kuni 30 000 kilomeetrit. Reeglina sõidame me kõik rasketes tingimustes, see tähendab lühikesi distantse (kuni 20 km) ja linnasõitu (start-stopp sõidurežiim), mille vältel mootor ei jõua korralikult üles soojeneda. Selle tulemusena kulub mootor rohkem ja tekib palju põlemisjääke, mis lühendavad drastiliselt õli tööiga.
Lisaks peavad biokütustel töötavate sõidukite omanikud teadma, et biokütused tekitavad põlemisel rohkem happelisi jääke, kui tavabensiin või diiselkütus. Seetõttu vananeb mootoriõli kiiremini ja õlivahetusvälp on veelgi lühem, kui rasketes tingimustes. Soovitav on õlivahetus teha peale 10 000 kilomeetri läbimist.

Kui aastane läbisõit on väiksem kui 15 000 kilomeetrit, tuleb mootoriõli vahetada auto läbisõidust olenemata vähemalt kord aastas. Seda seetõttu, et mootoriõli saastub kütuse ja kondensatsiooniveega, vähendades õli määrimisvõimet ning võib seetõttu põhjustada mootoririkke.

Õlivahetuse käigus vahetatakse alati ära ka õlifilter. Samuti on tark vahetada regulaarselt kütuse- ja õhufiltreid, sest ükskõik milline ummistunud filter võib tekitada mootori sujuvas töös probleeme.